• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155133
+
-

خبرهای کوتاه/تمرکز روی  افراد عادی


نیـویـورک‌تایــمز در جدید‌ترین شماره خود مطلبی گزارش‌مانند را به اصغر فرهادی و بخشی از سخنان وی در گفت‌وگو با این روزنامه اختصاص داده است. در بخش مهمی از این مطلب، نویسنده گزارش به سوابق هنری و اجتماعی فرهادی پرداخته و در بخش‌های دیگری از این مطلب نیز از گفته‌های وی برای تکمیل گزارش خود استفاده کرده است.  اصغر فرهادی در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز به این مسئله اشاره کرده که قاعده‌اش در فیلمسازی تمرکز روی افراد عادی است. او می‌گوید برای من، تمرکز روی افراد عادی خیلی ارزشمند است و فکر نمی‌کنم هیچ‌گاه فیلمی درباره افراد خاص یا مشهور بسازم، چرا که آنها از نظر عاطفی و هیجانی حسی در من ایجاد نمی‌کنند. اصغر فرهادی که دوران کودکی و نوجوانی خود را در دوران جنگ تحمیلی گذرانده در این‌باره به نیویورک‌تایمز می‌گوید: در کودکی انفجار یک بمب در محل زندگی خود را تجربه کردم؛ تجربه‌ای که هیچ‌گاه از خاطرم پاک نخواهد شد و تا ابد بر من تأثیر خواهد گذاشت.

میترا حجار در دکتر نون

میترا حجار به گروه بازیگران نمایش «دکترنون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» پیوست. به‌گزارش همشهری، میترا حجار، بازیگری است که در سینما با کارگردان‌های گوناگونی همکاری داشته ‌و در تلویزیون نیز هر‌از‌چندی در یک مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.او در تئاتر نیز فعالیت‌هایی داشته است و به‌زودی در نقش «ملک‌تاج» در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان روی صحنه می‌رود.حجار پیش‌تر با بازی در دومین نوبت اجرای نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت و حالا نمایش «دکتر نون» دومین همکاری این 2هنرمند محسوب می‌شود.

آنسامبل سیریا در وحدت

آنسامبل موسیقی «سیریا» به خوانندگی محمد لاریان نخستین کنسرت خود را روز نهم اسفند ماه در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. ماکان صغیری، تهیه‌کننده سیریا درباره این کنسرت گفت: بعد از گذشت 3سال این گروه نخستین کنسرت تهران را ۹اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌کند. وی ادامه داد: در این اجرا آنسامبل سیریا با حضور بهروز شریفیان، امیرحسین ماهینی، معین پاکباز، مهدی منفرد، فرشاد برنجی و مهدی ناصری به خوانندگی محمد لاریان علاوه‌بر اجرای آلبوم میز دوتایی، قطعات تازه منتشر شده خود را برای نخستین‌بار در تهران ‌روی صحنه می‌برد. آنسامبل سیریا سال گذشته برای آلبوم میز دوتایی موفق به کسب مدال نقره گلوبال موزیک شده است. کنسرت آنسامبل سیریا ۹ اسفندماه در 2سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۴۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید